Al llarg dela nou anys que vaig impartir l’assignatura Planificació, Disseny i Avaluació de l'Aprenentatge i l'Activitat Docent (#PDAAAD), vaig proposar als estudiants veure inicialment 3 i ràpidament 2 pel·lícules de temàtica o context educatiu.
L’activitat consistia en: «Has de mirar 2 pel·lícules. N’has de triar 1 de les 6 primeres de la llista del Doodle, que tenen un asterisc* i 2 de les altres 12 que et proposo. Després de mirar-les amb “ulls de mestre”, has d’elaborar un tríptic, en paper o digital, on s’anunciï l’organització d’una sessió de cinefòrum, dirigida a estudiants dels graus de mestre, on consti:
- Les dades generals de la sessió: Nom, qui l’organitza (escola, AMPA, cau, esplai, casal,...) , lloc, dies, hores..., logotips (centres, entitats, botigues... ), col·laboracions, etc.
- Perquè es fa, a qui va dirigida, quins són els objectius, etc.
- Les respostes a les preguntes que surten al llistat de pel·lícules
- De cadascuna de les 2 pel·lícules que has triat has de posar:
- Les dades generals (Títol, any, direcció, guió, música, principals actors, premis, si és una adaptació d’un conte o una novel·la......)
- Alguna imatge promocional
- Una breu sinopsi. «Siusplau» no la copieu d’imdb, de filmaffinity ni de la Viquipèdia
- Tres preguntes que tu proposis per iniciar i dinamitzar els debats posteriors amb els pares i mares, i amb l’alumnat.
Aquí tens un model de tríptic.»
El llistat de pel·lícules ordenades per les vegades que les vaig suggerir, i per ordre alfabètic. El curs 2017-2018 hi vaig incorporar pel·lícules infantils, per mi una mica especials.
Comentaris