Llegim per aprendre

En les sessions de formació en docència mixta que estem fent pel professorat de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, s’ha comentat que «hi ha qui diu que amb motiu d’anar poc a les Universitats i les seves biblioteques, per la situació que tenim, i amb la intensificació de les classes no presencials, donem molts articles als estudiants i que potser estaria bé suggerir la lectura d’algun llibre, alguna novel·la de contingut i/o context educatiu».

Quan el curs 2010-2011 vaig començar assumir la docència d’un grup de l’assignatura Planificació, Disseny i Avaluació de l'Aprenentatge i l'Activitat Docent (#PDAAAD) vaig decidir que una de les activitats obligatòries seria llegir una novel·la de temàtica o context educatiu i una altre veure tres pel·lícules. 

En relació als llibre, durant els vuit anys que vaig impartit l’assignatura, l’activitat deia, més o menys: «Has de triar una novel·la d'aquestes 14, que tenen contingut educatiu, d’aprenentatge o cultural, i cada novel·la només pot ser triada per 5 persones. Com a evidència de lectura has de fer la referència bibliogràfica del llibre, un resum d’unes 7 línies, com els que poden trobar a les contraportades, i una reflexió personal d’unes 28 línies, comentant “què n’he tret com a mestre/ra de la lectura del llibre”. Aquesta reflexió l’hauràs d’ubicar al web 2.0 i més endavant podràs valorar el llibre entre 1 i 4 en una enquesta en línia».

Cada any eliminava els llibres puntuats amb 1 o 2 i els canviava per altres, que si podia ser mirava que fossin més actuals.

Per si li serveix a algú, aquí hi ha la llista dels llibres que vaig anar proposant cada any, ordenats per les vegades que els vaig suggerir, i la llista per alfabètic d’autor.

Em comprometo a fer una entrada sobre les pel·lícules tot i que aquí hi ha un exemple del curs 2011-2012

Allò que és promès ha de ser atès.

Comentaris