Vaig saber de l’escrit de la Lídia Pastor per una piulada de Núvol del 29 de gener.
Quan hi vaig accedir, el vaig imprimir. Només imprimeixo els textos que m’interessen, m’encurioseixen o penso que em podem ser útils, i així els puc llegir millor i més a poc a poc, i puc guixar-los amb notes, idees, subratllats, marques...
Quan el vaig llegir, hi vaig fer una dotzena de marques i un parell d’anotacions, i a mesura que el llegia m’anava dient que era un escrit idoni per fer-lo llegir als i les estudiants de 1r del Grau en Mestre d'Educació Primària de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona, als quals faig classe.
Fa cinc anys que sóc professor de l’assignatura Planificació, disseny i avaluació de l'aprenentatge i l'activitat docent, actualment al grup M5A (#PDAAADM5A), que s’imparteix el 2n semestre de1r curs, i entre les diverses tasques proposo fer a l'alumnat, hi ha la lectura de diversos articles, un dels quals sempre ha estat un article triat perquè reflexionin sobre el “ser” i el “fer” de mestres a l’educació primària.
Fins al curs passat vaig proposar llegir:
La descripció de l’activitat, ubicada al Campus Virtual de l’assignatura, és aquesta:
Una vegada rebudes totes les preguntes (52 estudiants * 3 preguntes + 12 extres = 168 preguntes), vaig seleccionar-ne una de cada estudiant (algunes eren dobles) i les vam compartir al núvol, on cada estudiant en va triar un màxim de 3, i el 24 de febrer envair aquest correu a Lídia...
El mateix dia la Lídia responia...
El 15 de març, després que els i les estudiants haguessin triat les preguntes, vaig extreure les 7 que tenien més vots, i les vaig fer arribar a la Lídia, amb una foto de la classe implicada...
I l'1 d'abril l'estudiant Paula Bonilla, va respondre a l'escrit de la Lídia, explicant aquest procés que hem seguit.
El 6 de maig la Lídia va enviar un correu amb les respostes a les 7 preguntes, que vaig redirigir a tota classe...
Però de vegades les coses no van ni acaben com un vol, i aquesta és una d'aquestes vegades. Divendres 28 d'abril em van operar i des de llavors sóc a casa recuperant-me i fent repòs, i en tinc per ben bé per més d'un mes. Com que sé que no podré tancar l'activitat com volia (compartir les respostes de la Lídia amb tota la classe, fer una sessió comentant-les, comentant l'activitat i acordant quina "devolució" li podíem fer i com) i això em provoca insatisfacció, he començat a escriure una mica tot el què hem fet, per posar-ho en aquest bloc, perquè scripta manent, i així ho puc compartir.
Quan hi vaig accedir, el vaig imprimir. Només imprimeixo els textos que m’interessen, m’encurioseixen o penso que em podem ser útils, i així els puc llegir millor i més a poc a poc, i puc guixar-los amb notes, idees, subratllats, marques...
Quan el vaig llegir, hi vaig fer una dotzena de marques i un parell d’anotacions, i a mesura que el llegia m’anava dient que era un escrit idoni per fer-lo llegir als i les estudiants de 1r del Grau en Mestre d'Educació Primària de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona, als quals faig classe.
Fa cinc anys que sóc professor de l’assignatura Planificació, disseny i avaluació de l'aprenentatge i l'activitat docent, actualment al grup M5A (#PDAAADM5A), que s’imparteix el 2n semestre de1r curs, i entre les diverses tasques proposo fer a l'alumnat, hi ha la lectura de diversos articles, un dels quals sempre ha estat un article triat perquè reflexionin sobre el “ser” i el “fer” de mestres a l’educació primària.
Fins al curs passat vaig proposar llegir:
- Curs 2010-2011: Domènech, J. i Arànega, S. (2001). Introducció. En L’educació primària. Reptes, dilemes i propostes (pp. 7-12). Barcelona: Guix. Recuperat de https://books.google.es/books?id=ELeVLjjvtp0C&printsec=frontcover&hl=ca#v=onepage&q&f=false
- Cursos 2011-2012 i 2012-2013: Pérez, Á. I. (2000). Els reptes de l’escola primària a la societat de la informació. L’Educació Primària. En Consell Escolar de Catalunya. Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya, Terrassa, 18 de novembre de 2000 (pp. 12-21). Barcelona: Consell Escolar de Catalunya. Recuperat de http://consellescolarcat.gencat.cat/web/.content/consell_escolar/actuacions/publicacions_cec_en_pdf/static_files/doc10-educacio_primaria.pdf
- Cursos 2013-2014 i 2014-2015: Sedo, J. (21 d’abril de 2011). Què ensenyem a primària? [Missatge en un blog]. Recuperat de http://mestres.ara.cat/paraules/2011/04/21/que-ensenyem-a-primaria
La descripció de l’activitat, ubicada al Campus Virtual de l’assignatura, és aquesta:
Una vegada rebudes totes les preguntes (52 estudiants * 3 preguntes + 12 extres = 168 preguntes), vaig seleccionar-ne una de cada estudiant (algunes eren dobles) i les vam compartir al núvol, on cada estudiant en va triar un màxim de 3, i el 24 de febrer envair aquest correu a Lídia...
El mateix dia la Lídia responia...
El 15 de març, després que els i les estudiants haguessin triat les preguntes, vaig extreure les 7 que tenien més vots, i les vaig fer arribar a la Lídia, amb una foto de la classe implicada...
I l'1 d'abril l'estudiant Paula Bonilla, va respondre a l'escrit de la Lídia, explicant aquest procés que hem seguit.
El 6 de maig la Lídia va enviar un correu amb les respostes a les 7 preguntes, que vaig redirigir a tota classe...
Però de vegades les coses no van ni acaben com un vol, i aquesta és una d'aquestes vegades. Divendres 28 d'abril em van operar i des de llavors sóc a casa recuperant-me i fent repòs, i en tinc per ben bé per més d'un mes. Com que sé que no podré tancar l'activitat com volia (compartir les respostes de la Lídia amb tota la classe, fer una sessió comentant-les, comentant l'activitat i acordant quina "devolució" li podíem fer i com) i això em provoca insatisfacció, he començat a escriure una mica tot el què hem fet, per posar-ho en aquest bloc, perquè scripta manent, i així ho puc compartir.
Comentaris
Ens veiem,
Paula Bonilla