+ flabiol i + coses

Al Cançoner Popular de l’Excursionista, de mossèn Baldelló, editat a Barcelona al 1934 per l’Agrupació Coral  de la Federació de Joves Cristians de Catalunya, la FJCC dels fejocistes, dedica les pàgines 115, 116 i 117 al..., flabiol!

Jo de petit vaig anar als Avantguardistes, al local del passeig Valldaura, a la Guineueta, on l’OCPD va construir vivendes a partir de la Cooperativa la Puntual.

Llista de records avantguardistes:
  • Cançons, moltes cançons: de nadal, d’excursionisme, tradicionals catalanes, de l’Apel·les Mestres, adaptacions de mossèn Batlle..., i el “Si som els més petits, som ferms i decidit...”, amb lletra de Joaquim Ruyra i música d'Antoni Pérez Moya (p. 9), totes amb la senyora Carme (?), la dona del senyor Masdeu.
  • El tramvia de plaça Universitat a plaça Llucmajor
  • Els campaments a Planoles, i mil i una excursions fins i tot al Puigmal
  • Els primers escacs, primeres sardanes, primeres caramelles, primers estalvis, primers pastorets, primer bàsquet...
  • El senyor Masdeu i el senyor Trilla amb el 4L
  • ...i la Cooperativa i el menjador social de l’OCPD del carrer Canuda, on vaig “treballar” per primera vegada, eixugant plats, coberts i vasos. El primer “sou” van se 137 pessetes.





Comentaris

JordiPM ha dit…
Ostres, molt bo això de l'esment del flabiol al "Cançoner Popular de l'Excursionista"!

De fet, seria ben senzill promoure el flabiol com a instrument excursionista (a través de caus, esplais, associacions excursionistes), molt més que no pas introduir el flabiol a l'escola...

Merci per l'article!
Anònim ha dit…
No sé qui ets, però el teu recorregut vital al centre del Passeig Valldaura amb els Sr. Trilla i Masdeu, la senyora Carme, el fill, Planoles, el ping pong, els llibre de Asteris, els escacs, la misa cantada del Congres, i tot el que expliques jo hi era !!! Tinc 65 anys i tambe vaig treballar al restaurant del Carrer Canuda amb El sr. Codina i el Sr. Burrull...Salutacions !!
Domingo Caso ha dit…
Soc Domingo Caso, tinc 78 anys y estaba a la residencia que tenia la OCPD en un carrer que no recordo el nom, per allá els añys 60, (prop de Sant Felip Neri i la catedral), i al carrer Canuda vaig fer de cambrer,a cambi del menjar, serviem una hora u hora i mitja. (Alguns treballaban i altres estudiaban), tinc molts bons records de tots especialment del Sr. Borrull. Salutacions cordials.
Anònim ha dit…
Jo també hi era...!! a Planoles, al centre, a les excursions, cantant amb la senyora Carme i el senyor Masdeu i els meus amicas, en Petet, els Burrull, el Masdeu i tambe vaig treballar al carrer canuda a canvi de menjar i 4 pesetes amb el senyor codina i el sr. Burrull...quins records buffff em dic Estoquera
Anònim ha dit…
Jo també hi era...!! a Planoles, el senyor Masdeu i el senor Trilla al centre, escacs, tintin, ping pong, a les excursions, cantant amb la senyora Carme i el senyor Masdeu i els meus amicas, en Petet, els Burrull, el Masdeu i tambe vaig treballar al carrer canuda a canvi de menjar i 4 pesetes amb el senyor codina i el sr. Burrull...quins records buffff em dic Estoquera